Skapa ny tråd |  Ladda om |  Regler |  Sök
Forum » PC/MAC » F.E.A.R. 2: Project Origin - första intrycket
Skapad 2009-01-23 kl. 13:49 | Svar 18 st | Visad 98 gånger
[ Sidor: 1, 2 ] Nästa sida
Offline Shadowman
Tänkte att vi kunde diskutera lite kring det nysläppta demot som släpptes igår, som innehöll allt ifrån rödmålade skräckscener till en kaotisk robotstrid. Jag själv kände någonting i stil med det här efter att ha spelat demot:

"Jag tycker att skräckmomenten i spelet verkar riktigt bra. Effekter verkar hittills har ökat en hel del med nya stora omställningar både vad gäller miljö och färger i vissa situationer. Striderna tycker jag nästan var för få för att jag ska kunna bilda någon ordentlig uppfattning. Dock så är som redan nämnt blodet mer likt Gears of War vilket känns onödigt, då ett simplare "rinnande" blod hade nog passat in bättre i spelet. Att inkludera situationer då man får sätta sig i en robot och börja skjuta utav bara f*n, missiler inkluderat var dock ingen höjdare. Det hör istället hemma i spel som UT3, om du frågar mig."

Vad tycker ni själva? Kan det leva upp till originalet eller tror ni att spelet inte kommer att blir bra?



____________________
fredagen 23 januari 2009 kl. 13:49
Robin Stark

Jag tyckte att det var ganska läskigt under skräckmomenten och att man kunde bli skadad under dessa förstärkte det hela, vilket man inte kunde i 1an för det mesta. Grafiken va riktigt snygg men striderna gillade jag inte alls. Att alla fiender blir till ett hav av blod varje gång de dör kändes bara fel och lustigt och det var otroligt linjärt. Jag kan köpa att det är linjärt under skräckmomenten men i strider vill jag gärna kunna flanka mina fiender och överraska dem. Jag hade gärna sett en bana om inte var grå och full med stofft så man kunde se hur bra grafikmotorn renderade vackra miljöer med.
Roboten man fick styra var inte heller rolig. Precis som du sa Shadowman så hör det hemma i andra typer av spel som inte försöker vara så "verklighetstrogna" om ni förstår vad jag menar.



____________________


fredagen 23 januari 2009 kl. 15:54
Shadowman
FEAR har använt hav av blod tidigare, men då var det t.ex en hel korridor fylld med blod istället.. föredrar den typen. Sen håller jag med dig, om banorna kommer att fortsatt vara sådär linjära så känns det rätt illa. Då blir det säkerligen jädrigt repetivt, men låt oss hoppa att de nu har lite olinjära banor med i hela spelet.



____________________
fredagen 23 januari 2009 kl. 17:20
Christoffer Radsby

men har inte alla banor i FEAR serien vart ganska linjära tidigare? Har då förstås inte spelat demon eftersom jag hellre spelar hela spelet.



____________________


fredagen 23 januari 2009 kl. 17:44
Robin Stark

Jodå, alla banor i första spelet var helt linjära men det var ändå väldigt länge sen och idag har iaf jag högre krav på att kunna välja hur jag vill ta mig an en utmaning.



____________________


fredagen 23 januari 2009 kl. 18:50
Shadowman
Känns väl lite som att samma visa en gång till inte är någon höjdare. De skulle ju kunna göra olinjära banor med linjära skräckmoment på bara vissa ställen.



____________________
lördagen 24 januari 2009 kl. 12:40
Robin Stark

Precis, det lär ju vara svårt att lyckas med skräck om det inte är linjärt just i de momenten men i övrigt önskar jag gärna att kunna välja min egen väg.



____________________


lördagen 24 januari 2009 kl. 13:09
Christoffer Radsby

Fast icke-linjär skräck med skriptade händelser fungerar sällan då spelaren ständigt "missar" att titta åt rätt håll när det händer något.



____________________


lördagen 24 januari 2009 kl. 15:01
Christoffer Ågren Jönsson

Ja jag behöver väl inte skriva så mycket om vad jag tyckte eftersom de flesta redan läst det.

Men jag gillade när man såg skuggan av Alma, tvekade, för att sedan snegla bakom axeln och bli livrädd



____________________


lördagen 24 januari 2009 kl. 20:08
Shadowman
Cyphris: Jo det stämmer, lite det som blir så svårt att få bra då också. Hmm, vi får väl se sen i fullversionen om det har tillkommit några ytterligare smarta skräckmoment.. jag hoppas på det i alla fall.



____________________
söndagen 25 januari 2009 kl. 14:30
Victor Thörn

Hatar Skräck spel. Har laddat ner demot och allt, men vågar inte spela xD



____________________
måndagen 26 januari 2009 kl. 17:27
Pascal Hansson

Vad jag har hört och läst så ska demot inte vara någon höjdare?



____________________
GT: Palledaman
Mail: pascal@pixelplayer.se

måndagen 26 januari 2009 kl. 17:31
Christoffer Radsby

Hela spelet brukar ju oftast vara bättre, brukar inte spela demon så mycket längre, litar faktiskt mer på recensioner.



____________________


tisdagen 27 januari 2009 kl. 20:37
Christoffer Ågren Jönsson

Citat: Cyphris
Hela spelet brukar ju oftast vara bättre, brukar inte spela demon så mycket längre, litar faktiskt mer på recensioner.


Jag spelar mest för att se om det är något för mig, snarare än att döma spelet i förväg. Recensioner för en bra genomgång hur spelet är rakt igenom, och demon för att testa själv och se om gameplayet/grafiken osv tilltalar mig.



____________________


onsdagen 28 januari 2009 kl. 18:15
Christoffer Radsby

Det blir en del spel att köpa feb-mars alltså.



____________________


fredagen 30 januari 2009 kl. 11:02
Feltzer3D
Tja testade FEAR 2 på PS3 faktiskt vart jag ganska besviken jag tycker kontrollen var sämst. men jag är ju lite ovan med konsol efter som jag föredrar PC för FPS. någon som håller med?.



____________________
söndagen 8 mars 2009 kl. 18:21
[ Sidor: 1, 2 ] Nästa sida

Skriv ett svar


Du måste vara inloggad för att skriva i forumet.