Burnout revenge

Burnout revenge har nyligen kommit till Xbox 360 och det var tack vare demoversionen som jag köpte detta spelet. Om man inte räknar med mariokart så var det länge sedan jag spelade ett väldigt bra bilspel. Rally championship till Nintendo Gamecube var ok men det räknas inte in i toppen av rallyspelen. Nu när jag har spelat Burnout revenge så kommer jag inte att tänka tillbaka så mycket på Beetle adventure racing till Nintendo 64 och jag kommer definitivt inte ha någon avsaknad av ett bra rallyspel till min Xbox 360.

Var inte snål använd boost
Eftersom man har oändligt mycket bensin så behöver man inte oroa sig för motorstopp. Om det är något du ska oroa dig för så är det boosten. Det är den som skiljer "bra" spelare från "dåliga" och det är den som ökar farten på din bil. För att få tag på boostkraft gäller det att du gör rätt saker. Det du kan göra för att få tag på boostkraft till din bil är t.ex att köra på andra bilar som åker i samma riktning, flyga högt i guppen med mera. Din boostmätare startar som ganska kort men den kan förlängas om man kör sönder andra spelare och det kan vara ett avgörande i ett race.Var försiktigTill skillnad från mariokart med mera så kan din bil gå sönder men den "lagas" på några sekunder och du kan därefter köra igen. Crashbreakers kan man bara få på vissa uppdrag i spelet och dom göpr att man kan spränga det som finns kvar av bilen efetr en krasch och detta ör ganska användbart när det kommer en motståndare i närheten av din krashade bil.

Hur bra är det?
Som jag skrev i inledningen så är detta spelet verkligen superbra och det finns mycket att göra. det finns över 100 utmaningar att klara och mer än 70 bilar att låsa upp. Dessutom finns det tio rankingnivåer och en slutrank som kallas elite. Varje ny ranking du når ger dig tillgång till nya svårare utmaninga och det lönar sig att försöka klara allt eftersom man kan låsa upp väldigt många saker. Det finns även ett multiplayer via xbox live som går att spela upp till sex spelare. Dom har även lyckats välja rätt låtar vilket gör att det blir ett toppenbetyg i ljudkategorin. Detta är ett spel som borde köpas om du gillar bilspel.

David Fransson, Pixelplayer.se
Den 17 oktober 2006 klockan 23:19

Burnout Revenge