Flower

Playstation Network har många kvalité titlar till ett billigt pris, flower är ett av dom ny tillkomna i den familjen.

Efter en stressig dag på jobbet kan det vara skönt att luta sig tillbaka och bara koppla av till en skön skiva eller en bra bok. Dock är det inget jag rekommenderar, inte längre i alla fall. Nej min rekommendation är nämligen det nedladdningsbara Playstation Network spelet Flower till Playstation 3. Du kontrollerar en svärm blommor med hjälp av Playstation 3’s Sixaxis funktion och du åker på blommor med din lilla blomsvärm följer ett antal fina och färgglada blad med, ju mer blommor du åker på desto större och färggladare blir din inte så lilla svärm till slut, till viss nackdel faktiskt då det kan bli en aning svårt att se på skärmen vart man ska åka från vissa kameravinklar då hela skärmen är fylld av massa blad, men inget dock som påverkar känslan i överlag. Flower är nämligen ett sånt varmt spel som du blir glad över att spela det tar bort alla dina tankar om finanskrisen, att du måste städa rummet eller annat som du får ångest av. Det är bara fritt fram att njuta, bara njut! Inga poäng ska tas eller någon tidpress har du, det är bara att köra i sin egna takt och ta blommor tills du har tagit tillräckligt för att ha klarat banan. Om man bortser från att spelet kanske är ett av världens snyggaste spel är det ändå inte det som gör Flower så snyggt. Nej, det är färggrannheten som är bäst, Flower är lika färgsprakande än en regnbåge som hade alla färger hela världen har att erbjuda och lite till.

Dock är spelet väldigt kort, förvänta dig att du klarar spelet på en och en halv timme, men för 70 kronor som spelet kostar är det förståeligt. Det finns Trophys att låsa upp också, väldigt knepiga sådana.
I alla fall för er med en Playstation 3 är det bara att ladda ner nästan snudd på skam om inte, och för er som sitter utan en Playstation 3 är det en till anledning till att skaffa en.

Den 12 mars 2009 klockan 22:15

Flower