Ratchet & Clank: Quest for Booty

För att få svar på alla frågor som Ratchet And Clank Tools Of Destruction lämnade oss med efter cliffhangern till avslutning har nu Ratchet And Clank Quest For Booty kommit.

Spelet är i förstahand nedladdningsbart från Playstation Network för cirka 140 riksdaler och är 3 GB stort. Du kan förvänta dig ungefär 2-4 timmars spelande beroende på svårighetsgraden du väljer att spela på. Quest For Booty är som sagt en direkt uppföljare på Tools Of Destruction där det slutar med att Clank blir bortförd av dom mystiska Zonisarna, i jakt efter ledtrådar till vart Clank har förts tar vi rollen som Ratchet, ensam denna gång såklart men dock inte handfallen. Ratchets vapen har blivit uppgraderat på något magiskt sätt från tidigare spel så nu kan han blocka upp saker med sin ovanligt stora skiftnyckel, det visade sig vara väldigt passande då du ofta igenom spelet kommer få spela i mörka grottor med irriterande små fladdermöss som attackerar en när man inte har en lysande sak i skiftnyckeln men attackerar dock inte när du har det. Fladdermössen är ungefär en av två nya varelser som inte är med ifrån dem tidigare spelen och det måste jag säga är ganska snålt. Vapnen är det samma och miljöerna också från tidigare spel. Brist på nytt kort sagt lider Quest For Booty av.

Ser ni? Ingen Clank på ryggen.

Spelet är dock lika charmigt som alltid och humorn är på topp. Spelet passar perfekt för dom som har tidigare varit skeptiska till Ratchet And Clank serien att köpa och verkligen få veta vad det är för något. 140 kronor känns en aning överpris på grund av det få nyheter samt korta speltiden du får ut av spelet. Story mässigt skulle du också kunna vara utan detta då Ratchet inte kommer mycket närmare att hitta Clank än vad han var i början av spelet, dock har den ett antal twistar som du som är ett riktig Ratchet And Clank fan skulle uppskatta (som jag)

Du kommer få spela mycket i mörka grottor i Quest For Booty, akta dom irriterande fladdermössen..

Trots det höga priset och de få nyheterna är spelet ändå troget till sitt ursprung och är ett Ratchet And Clank spel, så om du är sugen på att se vad Ratchet And Clank är eller helt enkelt vill se hur fortsättningen på Tools Of Destruction går så bör ni köpa detta spel på Playstation Network eller i affär.

Den 29 juni 2009 klockan 08:46

Ratchet & Clank: Quest for Booty
Äventyr/Plattform