Wii Sports Resort

Wii recension

Uppföljaren till Wii Sports är här, är det ett spel som är värt att sitta inne för under sommartiderna eller kan man lika gärna strunta i det? Victor har svaret.

Nintendo har hypat Wii Sports Resort i lite mer än ett år nu, dom har viftat som galningar på E3 i svärdfäktning dom har kastat basketbollar i korgar som galningar och allt ser väldigt bra ut, det ser ut som att tillbehöret som följer med i Wii Sports Resort vid namn Wii Motion Plus faktiskt gör wii kontrollen bättre och svarar på alla mina rörelser, är den så bra när vi väl får känna på den frågar vi oss? Svaret är ja. Den svarar över förväntan faktiskt, att känna hur precist det är när jag skjuter basket är en helt ny upplevelse och tro mig en glad upplevelse! Från att stå och fäkta till att skjuta basketbollar levererar Wii Motion Plus alltid samma glada och njutbara kvalité av svar!

Basket, en av dom roligare sporterna i Wii Sports Resort!

Wii Sports Resort kommer med mer än bara Wii Motion Plus utan tio nya grenar är med också så som nämnda fäktning och basket men också till exempel Vatten scouter, pingis och frisby. Även sporter från wii sports är med, Golf samt Bowling, båda fungerar utmärkt med nya Wii Motion Plus som bara fortsätter att bevisa hur bra det tillbehöret är jämfört med bara moten utan Motion Plus. Bara tanken av vad dom kan göra med den teknologin får mig att komma i brallan. Kolla bara på Vattenscouter grenen, den fungerar utmärkt med Wii Motion Plus, du håller nunchucken och och wii moten i varsin hand framför dig och när du vill accelerera så drar du snabbt wiimoten mot dig som du gör på en moped eller motorcykels handtag, man kan redan se hur Nintendo i detta nu sitter och gör Wave Race med den funktionen till Wii.

Det finns som sagt tio stycken grenar totalt i Wii Sports Resort, men inom dom respektive grenarna finns det cirka 3 olika moment, som i pingis kan man skjuta ner burkar som kommer upp på andra sidan plan med hjälp av din skicklighet med racket. Du låser upp dessa moment igenom att prestera bra i en särskild gren vissa man låser upp är roligare än dom andra, såklart. Det är inte direkt svårt heller att låsa upp grenar utan det är inte så att du kommer få spela om en gren tjugo gånger bara för att sätta varenda basketboll i korgen eller något liknande utan det räcker med att sätta en tredjedel.

Första Wii Sports kom med kartongen när man köpte sin Wii, det gör definitivt inte Wii Sports Resort, till ett pris runt sexhundra kronor får du Wii sports Resort och Wii Motion Plus, ett överpris kan tyckas då nintendo praktiskt taget gav bort första wii sports. Och som pricken över i't för att kunna spela två stycken måste du köpa en till Motion Plus till din andra Wii Mote vilket i sin tur kostar tre hundra kronor. Man vill inte ens tänka på kostnaden om man vill spela fyra stycken, men som tur i oturen finns det inte direkt någon motivering till att spela fyra stycken samtidigt det räcker gott med två stycken för att få ut det mesta av detta spel.

Wii Motion Plus, ett utmärkt tillbehör!

Wii Sports Resort gör dock sin uppgift klart godkänd, att visa vad Motion Plus har att erbjuda och vad den kan göra. Med en stor variation mellan dom tio grenarna som följer med kan man inte ge det ett dåligt betyg för sanningen är att man har tokigt kul från att kasta basketbollar till att vifta som en galning i fäktning, även fast priset är på tok för högt och att det inte finns någon direkt anledning till att spela fyra, utan det räcker med två för att få ut det bästa av spelet.

För dig som söker ett utmärkt partyspel att spela med vänner är detta ditt spel, om du inte söker det kommer du nog ha lagt ner detta spel inom två till tre veckor.

Den 05 augusti 2009 klockan 08:09

Wii Sports Resort