SOCOM U.S Navy Seals

PS2 recension

"U.S Navy SEALs (Sea-Air-Land (Hav, Sky och Land) ) är en utav de bäst vältränade och mest mångsidiga stridskrafterna i världen." Kasta dig ut på tolv actionpackade uppdrag med över 30 vapen för dig att använda!

Du kontrollerar Kahuna (en SEAL kommandör) och hans grupp, medans ni kastas ut på farliga anti-terrorist uppdrag, i några utav de farligaste uppdrag man kan tänka sig.Spelet består av fyra olika delar, en del är ute på havet, en annan vid snölandskapet i Alaska, Colombia finns också, och låt oss inte glömma bort öknen. Du leder en grupp på fyra personer (dig inkluderad) som styrs utav Artificiell Intelligens (A.I), och du ger även en annan grupp kommandon.
Taktik är vinnandeI spelet gäller det att tänka taktiskt, och du lär få vara berädd på att köra om en nivå, för man vet aldrig vad som väntar runt hörnet (Eller jo, terrorister). Ditt försvar är dina vapen, i början av varje uppdrag får du fixa omkring med de. Man kan t. ex. sätta silencer på vissa vapen, eller byta vapen. Spelet skall även fungera med ett USB headset, då kan du ge kommandon genom stämbanden. Dock har jag inte testat detta eftersom att jag inte har ett sådant, men det skulle vara kul att pröva. Du kan även köra multiplayer via en Ethernet adapter, detta har jag inte heller testat, eftersom att jag inte har tillgång till nätverk där jag har mitt playstation 2.

Åter till singleplayern.
Du strider mot en massa talibaner och andra sorters terrorister, och de är inte mycket snällare från person till person. SOCOM är ett utav de där specialspelen vad de gäller grafiken, och alla dina lagmedlemmar berättar var terrorister finns (tänk Call Of Duty 2), vilket gör allt mycket coolare. Du kan ta hjälp av din omgivning för att gömma dig, och sätta upp bakhåll.

Ett minus med spelet är att det är så kort, när man väl klarat första svårighetsgraden, hoppar det över till nästa snäpp med exakt samma banor. Men förutom det så är spelet helt perfekt, och borde spelas av alla som gillar Metal Gear Solid eller mycket Action och granater.

Christian Mortensen, Pixelplayer.se
Den 05 december 2006 klockan 19:22

Det var kul så länge det varade!